TR
Español
日本語
中文

NASA, Mars'ta yaşam keşfedildi! 'Kızıl Gezegen'de yaşam belirtisi

NASA, uzaydaki keşif çalışmalarına devam ediyor ve Mars'ın bir kraterinde potansiyel yaşam belirtilerine işaret eden gaz izleri keşfetti.

Haber Giriş Tarihi: 23.04.2024 16:38
Haber Güncellenme Tarihi: 23.04.2024 16:38
Kaynak: HABER MERKEZİ
NASA, Mars'ta yaşam keşfedildi! 'Kızıl Gezegen'de yaşam belirtisi

Mars'ta yaşam olabilir mi sorusu, bilim dünyasını heyecanlandırmaya devam ediyor. NASA, Gale Krateri yakınlarında Dünya'daki canlıların ürettiği bir gaz tespit etti. Curiosity adlı araç, kraterden gelen metan seviyelerinin normal zamanlarda 40 katına kadar çıkabilen ve mevsimsel olarak dalgalanan sabit bir akış belirledi.

Bilim insanları, bu gazın muhtemel kaynağının Mars'ın derinliklerinde olduğunu düşünüyor ve metanın katılaşmış tuzlar altında saklanabileceğini ve sadece Mars'taki sıcaklık artışları veya Curiosity'nin kabuğunun üzerinden geçişi sırasında ortaya çıkabileceğini öne sürdü.

mars

METAN KEŞFİ: MARS'TA YENİ YAŞAM İZLERİ Mİ?

Bilim insanlarını heyecanlandıran, bir karbon atomu ve dört hidrojen atomundan oluşan basit bir molekül olan metan, genellikle Dünya'da yaşamın bir göstergesi olarak kabul edilir. NASA'nın 2012'den beri Mars yüzeyinde dolaşan aracı Curiosity, Gale Krateri'nden sürekli bir metan akışı tespit etti, bu da gezegendeki tek kaynak olarak belirlendi.

Bilim insanları, Mars'ın koşullarını simüle etmek için laboratuvar deneyleri gerçekleştirerek, gezegenin kayalık, tozlu yüzeyinden çıkan tuzların, regolit adı verilen kabarcıklar halinde yükseldiğini keşfettiler. Bu tuzlar, Mars'ta bol miktarda bulunan zehirli perkloratlarla dolu.

Eğer yeterli miktarda tuz, regolit içinde birikirse, kumun kuruması gibi bir kabuk oluşturabilir veya demlendikten sonra geriye kalan kahve telvesi gibi birikinti haline gelebilir. Görülen bu gaz, ya bir tür canlıdan kaynaklanıyor olabilir ya da Mars'ın derinliklerindeki henüz anlaşılamayan jeolojik süreçlerden kaynaklanıyor olabilir.

Kaynak: HABER MERKEZİ

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.