TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
SON DAKİKA
Hava Durumu
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

#Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi

Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Türk oyun yatırımında Avrupa'nın zirvesinde Haber

Türk oyun yatırımında Avrupa'nın zirvesinde

AA muhabirinin, "Video Oyun Endüstrisi" raporundan derlediği bilgiye göre, video oyun endüstrisi ortaya çıkışından bugüne kadar çeşitli teknolojilerin geliştirilmesinde teşvik edici unsur oldu. Sektör, ülke ekonomilerine sağladığı katkılar göz önünde bulundurulduğunda, gelişmiş ekonomiler için önemli bir kazanç kaynağı haline geldi. Ekonomik getirisinin farkındalığı arttıkça devletler bu alana yönelik destek ve teşviklerini yükseltmeye devam etti. Türkiye'de de oyun sektörüne sağlanan destek ve teşvikler, bu alanın son yıllarda hızla gelişmesine ve büyümesine katkı sağladı. Ülkenin oyun sektöründe yürüttüğü çalışmalar, Türkiye'nin ekonomik kalkınmasına ve istihdamına katkı verdi. Türkiye oyun ekosistemi, 2018'den itibaren ortaya çıkan başarılarıyla dünya gündemine yerleşirken İstanbul'da 331 ve Ankara'da 108 olmak üzere Türkiye'deki aktif oyun stüdyo sayısı 522'ye ulaştı. AVRUPA'DA İLK 5'TEKİ ÜLKELERİN TOPLAM YATIRIMI TÜRKİYE'DEKİ TUTARI BULMUYOR Türk oyun girişimlerine 2022 yılının ilk yarısında 333 milyon dolar yatırım yapıldı. Böylece Türkiye, sektörde Avrupa'daki en büyük yatırımcı konumuna yükseldi. Türkiye'yi 158 milyon dolarla İngiltere, 60 milyon dolarla Norveç, 53 milyon dolarla Finlandiya ve 24 milyon dolarla İsveç takip etti. Sıralamadaki 4 ülkenin toplam yatırımı, Türkiye'deki tutarın gerisinde kaldı. Sektöre yapılan yatırımların 2022'de 2021'e kıyasla yaklaşık yüzde 60 arttığı görüldü. Oyun sektörüne 2017'de 3 adetle 0,6 milyon dolar yatırım yapılırken 2018'de bunun 8 adetle 1,8 milyon dolara, 2019'da 6 adetle 8,4 milyon dolara, 2020'de 17 adetle 14,4 milyon dolara, 2021'de 52 adetle 264 milyon dolara çıktığı görüldü. 2022'de ise 23 adetle tutar 424,7 milyon dolar oldu. İstanbul, geçen yıl Londra'nın ardından Avrupa'da oyun sektöründe en fazla anlaşmanın gerçekleştirildiği ikinci kent oldu. İstanbul, dünya genelindeki değerlendirmede ise 5'inci sırada yer aldı. TÜRKİYE, DÜNYADA EN ÇOK VİDEO OYUNU OYNANAN 5'İNCİ ÜLKE Türkiye'de video oyunlarına gösterilen ilginin de dünya ortalamasının üzerinde olduğu görüldü. Dünya ortalamasında yüzde 81,9 olan bu oranın Türkiye'de yüzde 92,3'ü bulması dikkati çekti. Ocak 2022'de dünyada en çok video oyun oynayan 7'nci ülke konumunda olan Türkiye, bu yılın ocak ayı itibarıyla 5'inci sıraya çıktı. Ülkede oyunların segmentlerine göre ciroları incelendiğinde, pazarın en büyük bölümünü 2023'te 1 milyar 168 milyon dolar pazar hacmine sahip mobil oyunların oluşturduğu gözlemlendi. OYUNLAR EN ÇOK MOBİLDEN OYNANIYOR Türkiye'de 42 milyon oyuncunun mobilden, 24-25 milyon oyuncunun bilgisayardan ve yaklaşık 15 milyon oyuncunun ise konsolda oyun oynadığı tespit edildi. Söz konusu oyuncuların yüzde 52'sini erkeklerin, yüzde 48'ini ise kadınların oluşturduğu belirlendi. Türkiye'de oyuncuların yaş aralıklarına göre dağılımına bakıldığında ise 18-24 yaş aralığındaki bireylerin yüzde 27'sinin, 25-34 yaşındakilerin yüzde 38'inin, 35-44 yaşındakilerin yüzde 30'unun, 45-54 yaşındakilerin yüzde 4'ünün ve 55-64 yaşındakilerin yüzde 1'inin oyun oynadığı kaydedildi. Oyuncuların gelir düzeyine göre dağılımına bakıldığında, yüzde 75'inin yüksek, yüzde 20'sinin orta ve yüzde 5'inin düşük gelirli olduğu belirlendi. Ülkede yetişkin bireylerin yüzde 81'inin mobil oyun oynadığı ve mobil oyuncuların yüzde 51'inin erkek, yüzde 49'unun kadın olduğu tespit edildi. Türkiye'de 14-29 yaşındaki bireylerden yüzde 37,2'sinin, 30-49 yaşındakilerden yüzde 44'ünün, 50-65 yaşındakilerden yüzde 19'unun mobil oyun oynadığı kayıtlara geçti. Haftalık bazda mobil oyun oynama sürelerine göre bakıldığında ise ülkedeki oyuncuların yüzde 41'inin haftada 10 saatten daha fazla süreyi mobil oyun oynayarak geçirdiği görüldü. Türkiye'deki mobil oyuncuların ilk sırada tercih ettiği oyun türü ise yüzde 54 ile bulmaca-trivia26-kelime oyunları oldu. Bunu ikinci olarak yüzde 52 ile kart oyunları ve üçüncü yüzde 46 ile aksiyon-macera oyunları takip etti. Türk oyuncuların günlük mobil oyun oynama sayısına bakıldığında yüzde 47'sinin günde 2-3 kez, yüzde 20'sinin ise 5 ve daha fazla olmak üzere mobil oyun oynadığı belirlendi. Türkiye'de bireylerin oynadığı mobil oyun sayıları ise yüzde 8'inin 1, yüzde 29'unun 2, yüzde 25'inin 3, yüzde 13'ünün 4, yüzde 15'inin 5 yüzde 7'sinin 6-10 ve yüzde 3'ünün 10 ve üzeri mobil oyun oynadığı raporda yer aldı. AA

İKÇÜ, Dijital İnovasyon İş Birliği Platformu'nda Yer Aldı Haber

İKÇÜ, Dijital İnovasyon İş Birliği Platformu'nda Yer Aldı

Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi liderliğinde, dijital teknolojiler alanında akademi, kamu ve sanayi arasında iş birliklerini güçlendirecek ‘Dijital İnovasyon İş Birliği Platformu’ protokolü, İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesinin (İKÇÜ) içinde bulunduğu,Türkiye'nin önde gelen üniversitelerinin katılımıyla imzalandı. İmza törenine İKÇÜ adına Rektör Prof. Dr. Saffet Köse, Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Yasin Bulduklu, İKÇÜ Akıllı Fabrika Sistemleri Uygulama ve Araştırma Merkezi (AFSUAM) Müdürü Prof. Dr. Adnan Kaya, Müdür Yardımcısı Prof. Dr. Merih Palandöken ve Dr. Öğretim Üyesi Kamil Çetin katıldı.  Protokol; paydaş kurumlar arasında yer alan Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ile Gençlik ve Spor Bakanlığı’nın destekleriyle, İKÇÜ'nün yanı sıra, Ege Üniversitesi, Erciyes Üniversitesi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, İstanbul Teknik Üniversitesi, Koç Üniversitesi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi ve Sabancı Üniversitesinin dahil olduğu 8 üniversite arasında imzalandı. Dijital Teknolojiler Alanında Nitelikli İnsan Kaynağının Geliştirilmesine Katkı İmza töreninde konuşan Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi Başkanı Dr. Ali Taha Koç, platformun ülkemizde bir ilk olduğunun altını çizerek yenilikçi teknolojilerde kamu, akademi ve özel sektör arasında iş birliklerini güçlendireceğini söyledi.  Dijital İnovasyon İş Birliği Platformu ile hem kamuda hem de özel sektörde yürütülen dijitalleşme çalışmalarını hızlandırıp destekleyecek temellerin atıldığını söyleyen Başkan Koç; yapay zekâ, veri bilimi, siber güvenlik, robotik ve bunlarla ilişkili teknoloji alanlarında kamu, akademi ve özel sektör arasında iş birliklerinin güçlendirmesinin hedeflendiğini ifade etti.  Dijital İnovasyon ve İş Birliği Platformu’na zaman içerisinde diğer üniversitelerin yanı sıra özel sektörden katılımcıların da dâhil olacağını belirten Başkan Koç, programın sağlayacağı faydaları şu sözleriyle özetledi: “Program; kamu ve özel sektörün ihtiyaçlarına yönelik yerli teknolojik çözümlerin geliştirilmesi, kamu ve özel sektördeki insan kaynağının sahip olduğu ileri dijital becerilerin geliştirilmesi adına kısa / uzun dönemli eğitim programlarının hayata geçirilmesi, dijital ekonominin gelecekte oluşturacağı fırsatlardan en yüksek verimle faydalanılması adına strateji ve politika çalışmalarının desteklenmesi, uluslararası iş birlikleri ile hizmet kapsamının genişletilmesi ve çeşitlendirilmesi gibi pek çok fayda sağlayacaktır.”  Yakın zamanda imzalanıp katılım sağlanacak Dijital Avrupa Programı’nın dijital teknolojiler alanında ülkemizdeki nitelikli insan kaynağının geliştirilmesine de önemli katkıları olacağını kaydeden Başkan Koç, “Dijital Avrupa Programı (DAP); özellikle yapay zekâ, yüksek başarımlı hesaplama ve veri analitiği alanlarında kritik dijital altyapıların kurulması açısından ülkemizdeki yerel ekosistemi destekleyecek ve ülkemizden paydaşların katılım sağlayacağı projelerin dijital teknolojiler alanındaki nitelikli insan kaynağının geliştirilmesine de önemli katkıları olacaktır” dedi.  Başarının Arkasında İstikrar Var  İmza töreninde konuşan Rektör Prof. Dr. Saffet Köse, üniversite olarak dijital teknolojiler alanında nitelikli insan kaynağının geliştirilmesine katkıda bulunacak olmaktan duyduğu memnuniyeti dile getirdi. Rektör Prof. Dr. Köse "Ülkemiz son yıllarda teknoloji alanında önemli projeleri hayata geçiriyor. Bu süreçlerde önemli görevleri üstlenen Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi, ülkenin geleceği açısından oldukça önemli gördüğüm bir projeye daha imza atmış durumda. Uzunca bir süredir hazırlıkları devam eden  Dijital İnovasyon İş Birliği Platformu, bugün itibariyle somut çıktılar üretecek bir yapıya dönüşüyor. Üniversite olarak bu projede yer alan sekiz yükseköğretim kurumundan biri olmanın gururunu yaşıyoruz. Gelinen noktada çok sayıda kurumun paydaş olduğu bir iş birliği kültürünü de hayata geçiriyoruz. Bu kültürün oluşmasının arkasında güçlü bir birlikte çalışma alışkanlığı var. Bunun yanında esas faktör ise 'istikrar'. Son yıllarda ülkemizin her alanda istikrarlı yapıya kavuşmuş olması, bizlerin geleceğe ilişkin vizyon belirlemesine katkıda bulunuyor. İKÇÜ ile birlikte veya bizden sonra kurulan üniversiteler arasında bu platformda yer alan tek üniversite olduğumuzun altını çizmek isterim. Bizim gibi 2010 yılından sonra kurulmuş bir üniversitenin bu projede yer almasının altında yatan şey de 'istikrar'. Teknolojiye, dijital dönüşüme ve akıllı sistemlere özel önem vererek; kaynaklarımız nispetinde yapılan çalışmaları destekliyoruz. İstikrarlı yapımız ve dinamik kadromuz bizi daha da ileri taşıyacak. Ben platforma önemli katkılar yapacağımıza inanıyor, hayırlı olmasını diliyorum" diye konuştu.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.