TR
Español
日本語
中文

Gökbilimciler en güçlü kara delik patlamalarından birini tespit etti

Gökbilimciler, Dünya'dan 3,8 milyar ışık yılı uzaklıkta bulunan ve SDSS J1531 olarak tanımlanan galaksi kümesinde, bugüne kadar kaydedilen en güçlü kara delik patlamalarından birini tespit etti.

Haber Giriş Tarihi: 22.02.2024 20:27
Haber Güncellenme Tarihi: 22.02.2024 20:27
Kaynak: AA
Gökbilimciler en güçlü kara delik patlamalarından birini tespit etti

ABD Ulusal Havacılık ve Uzay Ajansı (NASA) tarafından yapılan yazılı açıklamaya göre, gökbilimciler, Chandra X-ışını Gözlemevi ve Düşük Frekans Dizisi (LOFAR) gibi çeşitli teleskopları kullanarak gözlemler gerçekleştirdi.

Gökbilimciler, Dünya'ya 3,8 milyar ışık yılı mesafedeki devasa bir galaksi kümesi olan SDSS J1531'de, milyarlarca yıl öncesine dayanan ve yüzlerce galaksiyi içeren bir yapıda, şimdiye kadar kaydedilen en büyük kara delik patlamalarından birini gözlemledi.

Gökbilimciler, patlamanın, galaksi kümesindeki bir galaksinin merkezinde bulunan süper kütleli kara delikten kaynaklandığını düşünüyor. Patlama sonucunda, devasa bir boşluğun oluştuğunu belirlediler.

Harvard-Smithsonian Astrofizik Merkezi'nden Osase Omoruyi, "Bu büyük patlamaya ilişkin kanıtlarımızın güçlü olduğunu düşünüyoruz, ancak Chandra ve LOFAR gibi teleskoplarla yapılacak daha fazla gözlem, durumu netleştirecektir." şeklinde konuştu.

Omoruyi, şu anda belirledikleri boşluğun kökenine dair daha fazla bilgi edinmeyi ve kara deliğin diğer tarafında da oluştuğu tahmin edilen boşluğu bulmayı umduklarını ifade etti.

Araştırma bulguları, "The Astrophysical Journal" dergisinde yayınlandı.

Kaynak: AA

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.