Bu vakitler dışında kurban kesmek caiz değil!

Kurban Bayramı’nda milyonlarca vatandaş dini ibadetlerini yerine getirmek için kurban kesmek istiyor... Kurbanlıkların ne zamana kadar kesilebilir?

Haber Giriş Tarihi: 15.05.55459 04:56
Haber Güncellenme Tarihi: 15.05.55459 04:56
ilksesgazetesi.com

KEMAL ÖZKURT

Milyonlarca Müslüman’ın coşkuyla beklediği Kurban Bayramı geldi çattı. Müslüman vatandaşlar ibadetlerini yerine getirebilmek için günler öncesinden kurbanlıklarını alıp hazırlıklarını tamamladı. Bu Kurban Bayramı’nda da her yıl oluğu gibi kurbanlıklarla ilgili birçok konu vatandaşlar tarafından merak ediliyor.

Bunlardan biri de kurban kesme vaktinin ne zaman başlayıp ne zaman biteceği sorusu oluyor. Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından yapılan açıklamaya göre; kurban kesim vakti bayram namazının kılınmasının ardından başlıyor. Peki kurban kesme işlemi ne zamana kadar devam edebilir? Hangi gün kesmek daha hayırlıdır? İşte detaylar…

KURBAN EN SON NE ZAMAN KESİLİR?

Kurban kesmek isteyen vatandaşlar 4 günlük Kurban Bayramı sırasında başlarına aksilikler gelme olasılığı göz önünde bulundurulunca kurban kesme işlemi biraz uzayabiliyor.

Kurban kesim vakitleri hakkında diyanetten yapılan açılamaya göre; "Kurban kesim vakti, bayram namazı kılınan yerlerde bayram namazı kılındıktan sonra; bayram namazı kılınmayan yerlerde ise, fecirden (sabah namazı vakti girdikten) sonra başlar. Bu süre içinde gece ve gündüz kurban kesilebilir. Ancak kurbanların gündüz kesilmesi daha uygundur" şeklindedir.

Öte yandan, hayırlı bir iş olan kurban kesme süreci geciktirilmemesi için belirlenen vakitlerde Kurban Bayramı’nın birinci günü kesilerek, kurban etlerinin yoksul ve ihtiyaç sahiplerine dağıtılması daha hayırlıdır.

3. VE 4. GÜN KURBAN KESİLİR Mİ?

Diyanet İşleri Başkanlığı’nın resmi sitesinde yer alana bilgilere göre; Hanefîlere göre kesimler, bayramın 3. günü akşamına kadar devam eder (Merğînânî, el-Hidâye, VII, 154). Şâfiîlere göre ise 4. günü gün batımına kadar kurban kesilebilir (Şirbînî, Muğni’l-muhtâc, IV, 383; İbn Rüşd, Bidâye, I, 436).